Zoek op postcode

Afslanktips

U bevindt zich hier:

Afslank Tips

Hieronder staan afslanktips welke ingezonden zijn door lezers van beautyinnederland.nl

AfslankTips

 

Geen suikers

Eet geen suiker meer, of beperk dit tot een minimum. Het klinkt eenvoudig en erg logisch, maar in de praktijk zal je zien dat geen suiker eten erg tegen valt. Suiker wordt namelijk heel veel gebruikt in kant en klaar producten, ook producten waar je het niet bij verwacht zoals sauzen, chips, dressings en vruchtensappen. Eet veel verse groente en fruit en beperkt het eten van vlees. Eet of en toe vis of een vegetarische vleesvervanger.
Joost uit Zaandam

Salade

Eet voor de maaltijd eerst een (kleine) salade, behalve dat dit gezond is zorgt dit er voor dat je tijdens de maaltijd minder (calorieën) eet.
Ed uit Eindhoven

Appel

Een appel eten voor de maaltijd verminderd je eetlust! Eerkt echt!
Groetjes Hannah uit Den Haag

Drie uur!

Wat voor mij heel goed werkte was het volgende: niets meer eten na 3 uur s'middags, alleen dinken. Voor 3 uur kun je normaal eten. Mijn ervaring is dat je dan ook vanzelf minder gaat snacken en snoepen. En het geeft altijd weer moed te weten dan je de volgende dag weer lekker kunt eten, maar wel tot 3 uur!
Hendrika uit Tilburg

Strak buikje

Ga op een yoga matje of op je bed liggen en leg handen gekruist onder je hoofd. Ga langzamer hand naar boven en kijk naar je borst. probeer dit elke dag. Op den duur doe je gewoon 5x meer. Werkt echt goed en je krijgt er een strak buikje van!
Anoniem

Dansen

Als je zin hebt in iets lekkers, ga dan liever je lievelingmuziek opzetten en dan daar een half uurtje op dansen je voelt je even lekker!
Femke uit Drenthe

Spieren aanspannen

Door te gaan dieëten verlies je meer vocht en spier massa, het beste is gezond eten en af en toe een koekje of snoepje mag wel, maar niet te veel. Zorg er ook voor dat je voldoende beweegt en voldoende drinkt (liefst water). Wat je ook kunt doen om meer in beweging te zijn, onopgemerkt even je buik en bilspieren aanspannen, herhaal dat paar x per dag en het resultaat zie je op den duur! Succes!
l'towner

Regelmatig eten

Om de 2 1/2 uur iets eten zodat je verbranding blijft werken: om 8.00uur boterhamen met mager beleg. Om 10.30 uur een banaan. Om 13.00uur boterhammen met mager beleg. Om 15.30uur een appel. Om 18.00uur een warme maaltijd. Om 20.30uur een bakje magere yoghurt. 2 á 3x per week bewegen, geen alcohol (dan staat meteen je vetverbranding stil!). Ben in 7 weken 7 kilo afgevallen.
Annet uit Alkmaar

Gedroogde vijgen

Gedroogde vijgen breken vet af en als je na het eten ervan water drinkt, zet het op in de maag waardoor je een verzadigd gevoel krijgt. De hoge hoeveelheid vezels dat gedroogde vijgen bezitten heeft ook een gunstige werking op de spijsvertering.
Anoniempje

Hometrainer

Zet een eiegn hometrainer thuis neer dat doe je veel sneller dan wanneer je naar de sportschool toe moet gaan.
Karin

Prodimed dieet

Nu 6mnd geleden ben ik 13kg afgevallen met het Prodimed eiwitdieet. Ik ben nog steeds op mijn gewicht. Het belangrijkste wat ik ervaren heb, is dat je naar een gezond voedingspatroon moet gaan leven (wat helemaal niet moeilijk blijkt te zijn). Je leert eten naar de schijf van vijf. In het begin wordt het dieet toegepast met daarnaast onbeperkt groenten. Je bouwt daarna met dit dieet de eiwitten af en gaat langzaam weer koolydraten en vetten eten.
Heel effectief met daarnaast goede begeleiding.
Linda uit Eindhoven

Sonja Bakker dieet

Na 26 kilo te zijn aangekomen van mijn zwangerschap ben ik in januari 2006 begonnen met het South Beach dieet. Dit is een dieet waar je onbeperkt eiwitten eet en een laag percentage koolhydraten en vetten. Van dit dieet ben ik 14 kilo afgevallen, maar ik viel zelf iedere keer weer terug in mijn (vr)eetbuien. Moest iets nieuws gaan proberen en nu na 3 weken bezig te zijn met het Sonja Bakker dieet ben ik al 3 kilo afgevallen. Je mag alles eten wat ze voorschrijft en je eet lekker gevarieerd. Het bevalt mij prima en het hele gezin kan mee doen als je wilt.
Tina Vos uit Foxhol

Water dieet

Eigenlijk is het geen dieet je kunt van alles eten maar niet TE VEEL, drink heel veel water, door water moet je heel vaak naar de toilet en zo verlies je vocht. Vocht zit ook in frisdrank dus drink water inplaats van frisdrank, ik ben zelf 8 kilo afgevallen.
Ersa Kanal uit Coevorden

Warmtecabine

Gezond en gevarieerd eten, minimaal 6 maaltijden per dag. Daarnaast trainen in een warmtecabine, 2 keer per week een half uur. Je zult zien dat je dan vele centimeters in omvang afneemt.
Evelien Koenders uit Smilde

Geen toegevoegde suikers

Eet geen snoep, koekjes, chips, nootjes, taart en frisdranken. Als de verleiding te groot is om het te pakken, koop het dan gewoon niet. In plaats hiervan maak een grote vruchtenboal en meng dit met niet zoete vruchtensap. Iedereen in het huishouden zal de zoetigheid vergeten. Ik ben er zelf 15 kg van afgevallen. Succes.
Anne uit Almelo

EMS Bodyformer

Probeer eens 10 behandelingen met een EMS bodyformer in combinatie met Starvac. Er is altijd wel een schoonheidsspecialiste bij u in de buurt. Dit is een uitwendige figuurcorrigeerder. Scheelt zo 2 maten.
Yvonne Ros uit Spijkenisse

Sporten

Minder eten, gevarieerd eten, niet snoepen en minimaal 30 minuten sporten maar nog beter is om 90 minuten per dag te sporten. Voer het aantal minuten sporten langzaam op. Tja, en verder iedereen weet wel weer iets. Maar als een paal boven water staat ook, eet niet te weinig, niet minder dan 1200 kcal voor een vrouw en 1500 kcal voor een man, dit is dus per dag.
Elisabeth uit Spijkenisse

Natuurlijk product

Het natuurlijke product uit de zee: kelp lecitine samen met brandnetelthee.
Jolanda Mans uit Wijk en Aalburg

Warm water

Een groot glas warm water drinken als je net wakker bent, en een kwartiertje daarna pas ontbijten. Je zult geheid je hele ontbijt 10 min later weer achterlaten.
Sarah uit Zaandam

Alcohol

Alcohol is een boosdoener voor het afvallen. Het zet sneller voedsel om in vetweefsel en remt de verbranding van vetstoffen. Dus drink geen alcohol wanneer je probeert af te vallen.
Debbie Vink uit Oudega

Kleinere porties

Ga bewegen en neem een kleinere maat bord om van te eten. Dan schept u vanzelf minder op en eet dus minder.
Marga Dobma uit Helmond

Snoepkont

Als je een snoepkont bent, is het verstandig om als je voelt dat je wil snoepen, even je tanden poetst. Door de smaak van de tandpasta heb je geen zin meer in een snoepje, en je tanden blijven mooi wit.
Anne uit Breda

Strakke billen

Wil je minder last hebben van cellulites, ofwel sinaasappelhuid, eet dan abrikozen. Door het hoge kaliumgehalte zal je er minder last van hebben.
Kim uit Zwolle

Afslank Tip nr. 1

De beste oefening om af te slanken is uw hoofd krachtig heen en weer te schudden wanneer iemand een grote punt taart probeert aan te bieden of een schaaltje heerlijke bonbons voorhoud.
Vosje

Vezelrijk eten

Vezels vullen de maag en houden de stoelgang goed. Kies daarom voor volkorenbrood, zilvervliesrijst en volkoren pastasoorten.
Sanne

Raadpleeg een diëtiste

Wil het afvallen maar niet lukken, word dan niet wanhopig. Bespreek met een diëtiste wat een realistische aanpak is. Deze zal daar heus begrip voor hebben. En als je een keer helemaal over de schreef gaat, geniet daar dan gewoon van en geef dan niet het dieet helemaal op. De volgende dag kun je met frisse moed weer verder diëten.
A. Ligtenberg

Beweeg in de ochtend

Als je in de ochtend 20 minuutjes beweegt is dit net zo effectief als een uur beweging later op de dag. Doordat je hebt geslapen, en dus niet hebt kunnen eten, zijn voor het ontbijt je suikerspiegels en koolhydraatreserves laag. Beweging voordat je gaat ontbijten, zorgt ervoor dat je lichaam je vetreserves aanspreekt om de energie te krijgen die nodig is voor die 20 minuten inspanning met als resultaat vetverbranding!
Judith van Kampen

Eet zes keer per dag

Door verspreid over de gehelde dag kleinere porties te eten voorkom je hongergevoelens. Dit werkt perfect voor het voorkomen van de (vr)eetbuien die ’s avonds nog wel eens kunnen voorkomen.
Simon Brouwer

Rauwkost

Zorg ervoor dat je altijd rauwkost in huis hebt: augurken, worteltjes, bieten, radijsjes, komkommer, tomaten. Als je honger krijgt eet dan daarvan zoveel als je wilt. De maag zal niet langer opspelen, want hij krijgt iets te doen en je krijgt met deze rauwkost vitamines, mineralen en sporenelementen binnen.
Jolanda Ruissen

Hete bouillon

Ook iets dat wonderlijk goed helpt. Los een eetlepel bouillonpoeder of een blokje op in een kopje heet water en drink dit langzaam en met kleine teugjes op.
Anke Langerak

Het belang van voldoende drinken

Het lichaam bestaat voor het grootste deel uit water en is de belangrijkste bouwstof. Dagelijks verliezen we ongemerkt nogal wat vocht, namelijk door de urine en de ontlasting, via de huid (zweten) en met de ademhaling. Normaal verliezen we ongeveer 1,5 liter vocht per dag, maar als het warm is of als we ons inspannen is dat verlies hoger. Het dagelijks vochtverlies moet dan door drinken gecompenseerd worden. Tijdens het lijnen is het nodig nog iets meer te drinken. Bij de afbraak van vetten komen afvalstoffen vrij die in het bloed terecht komen. Deze stoffen moeten het lichaam verlaten en dat wordt bevorderd door extra te drinken. Drinkt iemand te weinig dan kan dit leiden tot klachten als hoofdpijn, moeheid en lusteloosheid. Een prettige bijkomstigheid is dat veel drinken het hongergevoel vermindert. En een glas water voor het eten zorgt ervoor dat er minder gegeten wordt, want waar water zit kan geen eten zitten! Ook voor het soepel verlopen van de stoelgang is voldoende vocht noodzakelijk. Zeker in combinatie met voedingsvezels.
Maar wat is nu de beste keus t.a.v. drinken? Vanzelfsprekend gaat de voorkeur uit naar dranken die geen calorieën bevatten bijvoorbeeld:
- koffie of thee zonder suiker en melk of met zoestof
- vruchtenthee
- leidingwater
- mineraalwater met of zonder koolzuur
- drinkbouillon
- light limonade
Linda van Poppel

Veranderen van dieet

Wanneer u aan een dieet begint, en u ondervindt na vijf tot zes weken dat u geen noemenswaardig resultaten heeft, aarzel dan niet om op een ander dieet over te stappen. Een dieet dat na vijf, zes weken niet werkt voor u zal dit zeker niet doen na enkele maanden...
Inge Westerhof

Lees ook onze make-up tips